5. 3. 2011

Obejmi svůj strach

Volala mi jedna kamarádka. Zamilovala se, ale každý den brečí. Bojí se, že o ten vztah přijde. Logicky ví, že to tak nemusí být a že by si měla užívat své zamilovanosti, ale je to silnější, než ona.
“Já mu napsala SMS a on mi neodpověděl. A já tak moc chci, aby mi odpověděl.“ A protože se v sobě docela vyzná, hned dodala: „ A já už i vím, kdo to ve mně potřebuje. Je to ta malá já, co potřebuje od mámy slyšet, že ji má ráda.“
Kdo mě zná, už asi tuší, co jsem jí odpověděl: „Tak ji obejmi Ty. Řekni jí, že ji máš ráda a klidně jí pošli i tu SMSku.“
Když ona mi nevěří,“ odpověděla mi hned kamarádka. A začala hned říkat další věci. (To je normální, že lidé často začnou utíkat od toho nejpodstatnějšího).
Ale tím spíš ji obejmi“, nedal jsem se odradit.

“Když já mám pocit, že když mi ten muž neodpoví, že pro mě skončí svět,“ dodala ona. S takovou větou se nedá nic dělat. Můžete samozřejmě vysvětlit, že tomu tak nebude. Ale člověk v takovém rozpoložení je z určitého hlediska mimo realitu. Ona samozřejmě ví, že svět neskončí. Ale tomu v ní, co je vystrašené, tomu to nevysvětlíte. A když se o to pokusíte, ztratíte s tím kontakt. Takže když se Vám to podaří, selhali jste (protože jste ztratili důvěru i komunikaci), zatímco když se Vám to nepodaří, selhali jste méně, protože jste ztratili „jen“ důvěru. Abyste danému člověku pomohli, musíte jít do jeho světa a současně se v něm neztratit. Takže jsem řekl:
“ Tak tím spíš ji obejmi. Možná bude konec světa, ale v tom skončení světa budete spolu a v objetí. “
  I když kamarádka zůstala ve svém pocitovém zoufalství, v jejím hlase se moc nezměnilo a rozhodně se ze...

Celý článek zde: http://smysl.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat