25. 2. 2011

Smysl života

Žijeme ve společnosti nadbytku, jsme zpracovávání masmedii, zahlcováni reklamami, žijeme ve věku tabletek, které by měly všechno vyřešit - od rýmy až po depresi. Nechceme-li zahynout na přesycení těmito podněty, musíme si začít vybírat, co budeme vnímat a co budeme ignorovat, co je a není podstatné, co se dá zodpovědět a co ne, co má smysl a co nemá.Je nesmírně důležité si čas od času položit otázku: Na čem vlastně opravdu záleží?
Velkým neduhem doby je bezcílnost, nuda a ztráta smyslu, ztráta víry v cokoliv. Prosperují erotické časopisy, sex shopy, akční filmy nacházejí stále více diváků, narůstá brutalita. Lidé se více obracejí na psychiatry, nevěří, zda naleznou smysl života nebo pochybují o svém životě. Někteří se na psychiatra neobracejí, ale utápějí svou "bezsmyslnost " v alkoholu, nebo koketují s drogami a chtějí si jen "užít " . Zde v opojení na chvíli zapomenou, ale neuniknou. Svět, který se jevil bezesmyslným, se stane, aspoň na chvíli, obrovsky smyslově plný. Slovy jednoho nemocného:
"Droga mně nahrazuje ty podněty a vzruchy, které mi chybí. Jsem pak svěží, baví mně si vymýšlet, jsem živější....necítím vyčerpanost...nemusím jíst třeba 3 dny... " Ale vlastně ve skutečnosti to není žádný smysl ale pouze pocit smyslu. Je to chemické ovlivnění mozku pomocí "techniky" drogy, alkoholu nebo léku. Malé děti se rády točí...

Celý článek zde: http://psychologie.doktorka.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat